2012. július 25., szerda

Meggykompót

Első eltett kompótom télire. Nagyon hasznos infók innen.
Hozzávalók: 3kg kimagozott meggy, 13 kanál cukor, 2 l víz, 4 csipet fahéj, szalicil.
Elkészítése: a meggyet megmostam, kimagoztam. 2 liter vizet a fahéjjal felforraltam és egy kg meggyet addig hagytam benne amíg a víz ismét felforrt, majd kiszedtem. Minden befőttes üveget 3/4-ig töltöttem meggyel. Ezt a folyamatot ismételtem amíg mind a 3 kg meggy meglett.
A meggyes vízbe tettem egy mokkáskanálnyi szalicilt és ismét felforraltam, majd a levelet beletöltöttem az üvegekbe, és mindenik tetejére egy késhegynyi szalicilt szórtam. Nem töltöttem tele mivel azt olvastam, hogy a meggy idővel még levet enged.
Mielőtt a meggyet "főzni" tettem volna a borkánokat (befőttes üveg) jó alaposan kimostam majd szaliciles vízzel kiöblögettem,  a tetejét meg forralt vízbe csírátlanítottam. (A tavaly a lekvároknál ez a módszer bevált.)
Száraz dunsztba hagytam egy napot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése