2012. április 11., szerda

Töltött bárány

 Mi mást is készíthettünk volna húsvétra mint bárányhúsból valami finomságot mégpedig töltött bárányt. Ez az első próbálkozásunk és igen finomra is sikeredett.  A tányéron  a "végeredmény " látható de kezdem előlről ha netán jövőre valaki kedvet kapna hozzá akkor az elkészítési tapasztalataink a segítségére válljanak.  Az elkészítésben több oldal is segítségünkre volt Fakanálforgató tollforgató bejegyzéseBenedek Árpád jó tanácsai.

A bárány bordás részét az első combbal együtt a férjem jó alaposan megtisztította a fagyúttól. Közben zeller lapis vizet forraltam és amikor forró vízben jó alaposan megmostam a bárányt akkor leöntöttem ezzel a vízzel és merőkanállal mindenütt belocsoltam. A zeller tompítja a fagyú ízét.
Amikor ez megvolt akkor elkezdük a tölteléket készíteni.
Hozzávalók a töltelékhez: a belső szervek: szív, vese, tüdő, máj, 3db. főtt tojás, 2 db. nyers tojás, 1/2 kg disznóhús, 3 fej hagyma,  kb. 1/2 kg bárányhús, zsálya, rozmaring, szerecsendió, petrezselyem zöld, fokhagyma, só, bors.
 A szerveket megfőztem és megfogadva Fakanálforgató tollforgató tanácsát a májat külön főztem kb. 5 percet, a tüdejét pedig fővés közben villával szurkáltam, hogy az is megfőjjön. Amikor kihűltek akkor ledaráltuk a húsokkal együtt. A hagymát a kockákra vágott fagyúban megdinszteltem, paprikát szórtam rá és amikor az is kihűlt hozzáadtuk a ledarált belsőségekhez. A megfőtt tojásokat kockákra vágtuk, 2 db. nyerstoját hozzáadtuk a fűszerekből két-két csipettel tettem kivétel a petrezselyemzöld kb. 3-4 maréknyi volt belőle. Amikor összegyúrtam akkor készítettünk belőle fasírtot így letudtuk ellenőrizni, hogy az ízek harmonizálnak-e illetve valamiből még van-e szükség pótlásra.



Mindeközben a férjem a töltelék "házikóját építette" az  oldalbordától "leválasztotta" a feszítő izmokat, és amikor már a keze jól befért akkor a töltelékkel kis gombóckákat formázva megtöltötte.
A "házikó ajtaját" hústűvel bezártuk, a tepsit lefóliáztam és egy éjszakára hűtőbe tettük.
Másnap reggel lefóliázva 3 órát sütöttük: 1h át 170 fokon , majd 2h 160 fokon légkeveréses móddal. Mielőtt sülni tettem volna, 1dl vízet öntöttem a tepsibe, hogy ne süljön az aljára oda, és a gőzben jó puhára párolódjon.
Ez idő alatt megpuhult, szép aranysárga lett, a kiolvadt fagyúval és száraz vörösborral  20 percet locsolgatva megpírítottuk.

Savanyú uborkával, pityóka salátával és vörösborral fogyasztottuk:-).

1 megjegyzés:

  1. Én kóstoltam és állithatom hogy nagyon finom ezzel a recepttel elkészitve!
    Önmagában pedig gyönyörű pecsenye, igazán mesés látvány, az izéről nem is beszélve :)

    VálaszTörlés